Zakładanie akwarium

Jeśli chcesz porozmawiać o akwarium i jego mieszkańcach, powymieniać się doświadczeniami, opisać swoje przygody, PISZ! Wszystko o akwarystyce.
ODPOWIEDZ

Autor
Mario1969
Gość
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 19, 2021 11:55 am
Telefon: 506701770
Lokalizacja: Abramowice Prywatne
Na imię mam: Mariusz
Płeć:

Zakładanie akwarium

#1

Post autor: Mario1969 »

Witam

Jestem początkującym i chce uruchomić zbiornik 240 L. Mam w domu wodę miękką, ponieważ mam uzdatnianie wody za pomocą tabletek solnych, Nie wiem czy to nie jest dla mnie utrudnienie i nie wiem czy w takiej wodzie mogę mieć każdy gatunek ryb, czy mogę mieć akwarium z roślinami czy powinienem pójść w kierunku wystrój tylko kamienie?
Proszę o podpowiedzi, może to są banalne pytania dla kogoś kto o jakiegoś czasu się zajmuje akearystyka ale nie chciałbym popełnić błędu.
Będę wdzięczny zawszystkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika

Tygrys
Guru
Posty: 2422
Rejestracja: pn kwie 06, 2015 3:12 pm
Lokalizacja: malopolska
Płeć:

Zakładanie akwarium

#2

Post autor: Tygrys »

Jeśli nie masz pewności ,możesz robi wódę przez filtr ro.Jeśli planujesz rybki z ameryki południowej to tak. Podłoże piasek ,korzenie.
filtr polecam ehaim clasic 600,wkłady od dołu gąbka ,matrix sahem4 l,gąbka i saszetka sahem purigen 100g. Filtr kup odrazu z zaworami.Światło tez osobiście to belka led aqel 36 wat ma długość 120 cm. Grzałka to 200 250 wat .Nawożenie ja mam takie lin kAkwarystyka-Dekoracyjna-Poradnik-Aqua-Art.pdf poradnik
I jakie rybki chcesz mieć ?

Pokaż Uwagi moderatora
zawieszony profil

DanielP
Moderator
Posty: 1925
Rejestracja: wt kwie 25, 2017 9:52 am
Lokalizacja: Jazgarzew
Na imię mam: Daniel
Płeć:

Zakładanie akwarium

#3

Post autor: DanielP »

Witam na FAWA. Wszystko zależy od tego jaką planujesz mieć obsadę w zbiorniku? Kwestia aranżacji zbiornika i parametrów wody musi być dostosowana do przyszłych mieszkańców zbiornika.

r10
Uzależniony
Posty: 674
Rejestracja: czw mar 18, 2021 7:47 pm