Pierwsze akwarium - 112l

Zaczynasz przygodę z akwarystyką? Koniecznie przeczytaj ten dział :!:

Autor
Respen
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: czw maja 14, 2020 10:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin
Płeć:

Pierwsze akwarium - 112l

#1

Post autor: Respen »

Na wstępie chciałbym się przywitać :papa:

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem założenia akwarium i wreszcie nadszedł ten czas. Poczytałem mnóstwo artykułów, obejrzałem filmy na YT i nadal mam w głowie pytania :)

Już wiem, że zazwyczaj trzeba pisać konkretnie, a więc:
- akwarium "towarzyskie" z dużą ilością roślin - nie wiem bo nie znam się czy LT,HT czy jeszcze inny MT :)
- szkło - Zestaw Akwarystyczny Aquael Classic Box 80 AKWARIUM 112L Pokrywa LED
- oświetlenie - tam jest Aquael LEDDY TUBE RETRO FIT SUNNY (opis producenta) – znając życie to pewnie za słabe oświetlenie więc dorzucę drugi taki sam moduł - pytanie czy wystarczy?
- rośliny na początek jakieś mało wymagające, ale chciałbym kupić te in-vitro – tu pytanie czy w związku z tym, że one są małe a pod żwirem będzie substrat to czy nie dojdzie do jakiegoś masowego ataku glonów? – czy lepiej kupować większe roślinki, może tu od kogoś na forum? :)
- podłoże – myślałem o JBL ProFlora AquaBasis Plus, na to siatka żeby nie wypłynęło i na to żwirek kwarcowy czarny 1-3mm, ale słyszałem że i na zwykłym żwirku z mało wymagającymi roślinami dałbym radę, co sądzicie?
- filtr Aquael Uultramax 1000 – chyba wystarczy?
- obsada – tu chciałbym neonki Innesa lub czerwone (20/15 sztuk), kiryski panda/otoski (6-8sztuk) i prętnika karłowatego (wiem że haremik więc 1+2) no i może krewetki amano (nie wiem jeszcze ile) – tu pytanie czy taki zestaw i ich warunki życia będę współgrały (gdzieś czytałem np. że neonki i kiryski mają różną tolerancję na temp. i 25 stopni nie będzie jednak idealne dla nich bo jedne wolą 24 drugie trochę cieplejszą wodę), może coś dodać ale żeby nie było zupy rybnej?
- do tego na razie bimbrownia, później butla CO2,