[72L] Proste akwa familijne :)

Tu możesz pochwalić się zdjęciami ryb, roślin i aranżacjami akwarium.
Awatar użytkownika

Autor
danq
Uczestnik
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 16, 2021 1:43 pm
Lokalizacja: Opolskie
Na imię mam: Daniel
Płeć:

[72L] Proste akwa familijne :)

#1

Post autor: danq »

Witam.
Proszę na wstępie zauważyć, że jestem kompletnym amatorem, co widać po zdjęciu jeśli chodzi o aranżacje.
PIerwsze "akwarium" to był wymysł partnerki i dzieciaka. Miał postać znienawidzonej kuli i klasycznego mieszkańca, czyli bojownika.
Po kilku latach sam założyłem 40-litrowe, ale widać był to poligon doświadczalny. Cuda się w nim działy, m.in. plaga ślimaków i glonów.

Obecny baniak dorwałem od hobbysty. Ma wymiary 60x40x30. Na wstępie proszę o nie sugerowanie wiekszego bo jednak lepiej małymi kroczkami, no i do tego totalny brak miejsca w mieszkaniu przy dwójce rozrabiaków.
Poprzedni 40l stoi teraz pusty i czeka na pomysł. Poprostu stwierdziłem, że głupotą jest trzymanie tak małego akwarium na bocznym parapecie okna, gdzie od wschodu atakują go niemal w pełni promienie słońca przez dobre 3-4h. To skutkowało jak mi mówiono bezsensowną walka z wiecznymi glonami.

Obecne 72l zmieściło się we wnęce mebli i słońce nie dotrze tu nigdy. Oświetlenie jakie mi dano z pokrywa to swietlowka T8 15W o lekko różowej barwie. W poprzednim miałem LED (ot zestaw prosty kupiony na allegro). Powiadają, że te światło, które teraz mam jest lepsze.

Uzupełniłem zbiornik wodą mniej więcej w proporcjach : 30l ze starego zbiornika, 10l demineralizowana o fajnym pH 6.5-7 , ok. 20l wody kranówy odstanej. Nie mam jeszcze testów na poszczególne parametry, ale test pH kropelkowy wykonam dziś bo w 40l miałem wiecznie 8 i wyżej.

Obsada:
2x razbora klinowa (żyją od początku mojej przygody z akwarium, czyli od września)
4x narybek molinezja balonowa (rodzice padli)
2x kosiarka
Dokupiono
3x Danio
5x gupik

Mądry wybór?