Oświetlenie 200 l low tech

Rodzaje. Ilość. Moc. Przeliczniki. Koszty.
ODPOWIEDZ

Autor
mrooowka
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 8:23 pm
Lokalizacja:
Płeć:

Oświetlenie 200 l low tech

#1

Post autor: mrooowka »

Witam. Potrzebuję porady w kwestii doświetlenia 200 l, wys 50 cm, 2x30 W, podłoże z ziemią, ma być low tech, ale zależy mi na gęsto zarośniętym podłożu. Jaką (i czy) świetlówkę dołożyć, nie mam doświadczenia w tym temacie. Próbowałam się zorientować sama, ale w końcu nie wiem ani ile właściwie potrzebuję światła żeby przy dnie coś rosło, ani jakie świetlówki wybrać :|

JPK
Guru
Posty: 2040
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Warszawa Wola
Na imię mam: Kuba
Płeć:

Re: Oświetlenie 200 l low tech

#2

Post autor: JPK »

Szczerze mówiąc u mnie "Low techy" dobrze funkcjonują (chodzi mi o wszystkie roślin, co włożę - urośnie) od 0,5W/litr wody.
Co prawda przy Twoim świetle również powinny sobie poradzić mniej światłolubne gatunki - żabienice, kryptokoryny, rogatek, hygrophilia polysperma, limnofilia sensiflora, nurzańce, paprotnice, najas, itp.
Z nich również da się stworzyć ciekawy ogródek, ale jeśli chcesz by był on urozmaicony w kolorowe rośliny (różowe, czerwone, pomarańczowe...) to przydałoby się więcej światła, czyli co najmniej jeszcze jedna świetlówka 30W, a najlepiej dwie (wysokość jest duża, a więc i światło słabiej przenika...).
pozdr.
450l + 112l :)

Autor
mrooowka
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 8:23 pm
Lokalizacja:
Płeć:

Re: Oświetlenie 200 l low tech

#3

Post autor: mrooowka »

No właśnie ta wysokość mnie martwi, nie chciałabym łysawego dołu :???: Czyli jedna 30 powinna wystarczyć? Jakąś konkretną polecasz?

JPK
Guru
Posty: 2040
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Warszawa Wola
Na imię mam: Kuba
Płeć:

Re: Oświetlenie 200 l low tech

#4

Post autor: JPK »