Belka Led + Arduino
Belka Led + Arduino
Witam,
W związku z tym, że kilka osób interesowało się oświetleniem, postanowiłem napisać ten oto poradnik.
W najprostszym wydaniu potrzebujemy profil aluminiowy, ja użyłem 16cm) na wymiar baniaka
Plekse na wymiar
Dla tego profilu, szerokość to 14,2cm i o długości profilu minus grubość nóżek
Dodatkowo trzeba paski led. Ja użyłem 8520 szt 2, ponieważ mają parametry przy których dadzą 32lm/l.
Oczywiście zasilacz 12V o mocy przystosowanej do mocy pasków
oraz gniazdo zasilania DC
Pierwszą rzeczą jest przyklejenie pasków do profilu
Użyłem do tego kleju termoprzewodzącego
Jak już są przyklejone trzeba zrobić mocowanie pleksy. Założyłem nóżki, wpasowałem plekse i wiertłem 2mm porobiłem dziurki w które to wkręciłem tak zwane pchełki
Właściwie wystarczy teraz wmontować gniazdo na obudowe, polutować plusy z plusami a minusy z minusami, podłączyć zasilacz i ma działać.
Jednak założyłem sobie, że lampa będzie symulowała zmierzch i świt korzystając z dwóch kanałów (trzeci w rezerwie wyprowadzony), wyświetlała temperaturę, godzinę i stopień wypełnienia poszczególnych kanałów.
Dodatkowo jeśli temp wody przekroczy 24,6 stopnia włączy wentylatory. Ma możliwość sterowania również grzałką gdy temperatura spadnie poniżej 24,4. Nie jest ta funkcja sprzętowo wyprowadzona z braku przekaźnika SSR. Pewnie go zamówię i tą funkcję dodam. Zwłaszcza, że całą budowe starałem zrobić tak, żeby każdy element można było pojedynczo wymontować i zamontować.
Zapomniałem, że jest możliwość sterowania przez bluetooth czy to z komputera czy telefonu.
Do obsługi programowej użyłem oprogramowania Aquma autorstwa użytkownika Magu z nano-reef.pl
Trochę więcej informacji na stronie autora http://magu.pl/aqma-led-control
Od siebie dodam, że wersja 3.4 nie obsługuje termometru i wyświetlania temperatury, ani funkcji utrzymywania temperatury w zbiorniku.
Tą zmianę wprowadziłem korzystając z oprogramowania HC - Control oraz HCLED-AQma_v1.1.0
Jak już wspomniałem, chciałem mieć możliwość wymiany każdego elementu w dowolnym momencie. Co prawda autor udostępnia gotowe płytki, ale lutowane jest wszystko na stałe (można było to obejść montując gniazda wtykowe, ale dopiero teraz na to wpadłem), dodatkowo zależało mi na użyciu na jednej płytce sterowania PWM. Tutaj został użyty transformator IRF520
Jako podstawy użyłem UM-17 Płytka uniwersalna, wymiary: 61 x 175 mm wiercona na której rozmieściłem gniazda
Wlutowałem kondensatory oraz zworkę programowania oraz podłączyłem zasilanie
Dalej to juz lutowanie wejść, magistarali I2C oaz wyjsć pwm
Lutowanie wg schematu
Dalszy ciąg to przystosowanie obudowy, wyprowadzeń, lampy, wentylatorów oraz wyświetlacza
Obudowę przykręciłem do profila
Przykręciłem i działa
A teraz już myślę o zmianie.IRFy przenieść do lampy, zasialanie podłączyć do lampy a nie sterownika.Wtedy będzie można ze sterownika do lampy dać tylko 2 kabelki od pwm w drugą stronę puścić zasilanie i można bedzie zrezygnować z grubego kabla łączącego lampę ze sterownikiem przez co lampa będzie wyglądać bardziej jak całość
Zachęcam do pytań bo pewne rzeczy nie muszą być jasne dla każdego
W związku z tym, że kilka osób interesowało się oświetleniem, postanowiłem napisać ten oto poradnik.
W najprostszym wydaniu potrzebujemy profil aluminiowy, ja użyłem 16cm) na wymiar baniaka
Plekse na wymiar
Dla tego profilu, szerokość to 14,2cm i o długości profilu minus grubość nóżek
Dodatkowo trzeba paski led. Ja użyłem 8520 szt 2, ponieważ mają parametry przy których dadzą 32lm/l.
Oczywiście zasilacz 12V o mocy przystosowanej do mocy pasków
oraz gniazdo zasilania DC
Pierwszą rzeczą jest przyklejenie pasków do profilu
Użyłem do tego kleju termoprzewodzącego
Jak już są przyklejone trzeba zrobić mocowanie pleksy. Założyłem nóżki, wpasowałem plekse i wiertłem 2mm porobiłem dziurki w które to wkręciłem tak zwane pchełki
Właściwie wystarczy teraz wmontować gniazdo na obudowe, polutować plusy z plusami a minusy z minusami, podłączyć zasilacz i ma działać.
Jednak założyłem sobie, że lampa będzie symulowała zmierzch i świt korzystając z dwóch kanałów (trzeci w rezerwie wyprowadzony), wyświetlała temperaturę, godzinę i stopień wypełnienia poszczególnych kanałów.
Dodatkowo jeśli temp wody przekroczy 24,6 stopnia włączy wentylatory. Ma możliwość sterowania również grzałką gdy temperatura spadnie poniżej 24,4. Nie jest ta funkcja sprzętowo wyprowadzona z braku przekaźnika SSR. Pewnie go zamówię i tą funkcję dodam. Zwłaszcza, że całą budowe starałem zrobić tak, żeby każdy element można było pojedynczo wymontować i zamontować.
Zapomniałem, że jest możliwość sterowania przez bluetooth czy to z komputera czy telefonu.
Do obsługi programowej użyłem oprogramowania Aquma autorstwa użytkownika Magu z nano-reef.pl
Trochę więcej informacji na stronie autora http://magu.pl/aqma-led-control
Od siebie dodam, że wersja 3.4 nie obsługuje termometru i wyświetlania temperatury, ani funkcji utrzymywania temperatury w zbiorniku.
Tą zmianę wprowadziłem korzystając z oprogramowania HC - Control oraz HCLED-AQma_v1.1.0
Jak już wspomniałem, chciałem mieć możliwość wymiany każdego elementu w dowolnym momencie. Co prawda autor udostępnia gotowe płytki, ale lutowane jest wszystko na stałe (można było to obejść montując gniazda wtykowe, ale dopiero teraz na to wpadłem), dodatkowo zależało mi na użyciu na jednej płytce sterowania PWM. Tutaj został użyty transformator IRF520
Jako podstawy użyłem UM-17 Płytka uniwersalna, wymiary: 61 x 175 mm wiercona na której rozmieściłem gniazda
Wlutowałem kondensatory oraz zworkę programowania oraz podłączyłem zasilanie
Dalej to juz lutowanie wejść, magistarali I2C oaz wyjsć pwm
Lutowanie wg schematu
Dalszy ciąg to przystosowanie obudowy, wyprowadzeń, lampy, wentylatorów oraz wyświetlacza
Obudowę przykręciłem do profila
Przykręciłem i działa
A teraz już myślę o zmianie.IRFy przenieść do lampy, zasialanie podłączyć do lampy a nie sterownika.Wtedy będzie można ze sterownika do lampy dać tylko 2 kabelki od pwm w drugą stronę puścić zasilanie i można bedzie zrezygnować z grubego kabla łączącego lampę ze sterownikiem przez co lampa będzie wyglądać bardziej jak całość
Zachęcam do pytań bo pewne rzeczy nie muszą być jasne dla każdego
Belka Led + Arduino
Super manual, pytanie dlaczego na paskach a nie na popularnych Power ledach?
Wysłane z mojego ASUS_X00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_X00AD przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony pn lip 17, 2017 7:10 am przez Lech-u, łącznie zmieniany 1 raz.
Belka Led + Arduino
A odpowiedz jest bardzo prosta.
CRI. Czyli współczynnik oddawania kolorów. W wypadków PowerLed.jest on nieznany. Można by użyć diodek Cree ale to już podnosi koszty.
W 180 mam power ledy i nie podoba mi się kolor. Tak właśnie myślę czy przejść tam na XP-G2 czy na paski 4014 o CRI powyżej 85. A widziałem i takie o CRI 95.
Choć trzeba by to z Chin ściągać.
Pewnie w tym miesiącu jeszcze zamówię paski White Full Spectrum, kilka Arduino i RTC bo tego wiecznie mało.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
CRI. Czyli współczynnik oddawania kolorów. W wypadków PowerLed.jest on nieznany. Można by użyć diodek Cree ale to już podnosi koszty.
W 180 mam power ledy i nie podoba mi się kolor. Tak właśnie myślę czy przejść tam na XP-G2 czy na paski 4014 o CRI powyżej 85. A widziałem i takie o CRI 95.
Choć trzeba by to z Chin ściągać.
Pewnie w tym miesiącu jeszcze zamówię paski White Full Spectrum, kilka Arduino i RTC bo tego wiecznie mało.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: wt lut 23, 2016 6:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Belka Led + Arduino
A w jaki sposób połączyłeś wyjscia pwm z paskami?
Ostatnio zmieniony pn lip 17, 2017 8:58 am przez klantor, łącznie zmieniany 1 raz.
Belka Led + Arduino
Irf520 potrafi sterować PWM
Plus podłącza się do paskow.
Minus wejściowy do jednej ze skrajnych nóżek IRFa. Druga skrajna nóżka to sygnał PWM z Arduino ale połączony opornikiem 1k z masą wejściowa. Środkowa nóżka to wyjście masy na przewody. Na dniach powinny przyjść mi nowe IRFy z podkładkami silikonowymi wtedy dokładnie opiszę bo będę do wnętrza lampy przenosił IRFy
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Plus podłącza się do paskow.
Minus wejściowy do jednej ze skrajnych nóżek IRFa. Druga skrajna nóżka to sygnał PWM z Arduino ale połączony opornikiem 1k z masą wejściowa. Środkowa nóżka to wyjście masy na przewody. Na dniach powinny przyjść mi nowe IRFy z podkładkami silikonowymi wtedy dokładnie opiszę bo będę do wnętrza lampy przenosił IRFy
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Admin
- Posty: 21851
- Rejestracja: ndz paź 30, 2011 10:22 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
- Na imię mam: Lech-u
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Fajne to wszystko.
Ale nic nie rozumiem.
Ale nic nie rozumiem.
-
- Cesarz
- Posty: 10975
- Rejestracja: pn kwie 13, 2015 9:15 pm
- Lokalizacja: Ząbki
- Na imię mam: Marcin
- Płeć:
Belka Led + Arduino
A już się martwiłem, że jestem jedyny.Lech-u pisze: Ale nic nie rozumiem
Pozdrawiam Marcin
Belka Led + Arduino
Lechu,ale czego nie rozumiesz? Są schematy, zdjęcia opis. A jak się czegoś nie rozumiem to trzeba pytać. W styczniu sam nie rozumiałem
W rozwinięciu do wcześniejszego pytania:
S to masa wejsciowa (ta z zasilania)
G to sygnał z Arduino. Między nóżki S i G należy dać opornik 1k.
D to masa wyjściowa. Ją dajemy do wejścia (-) na pasku
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W rozwinięciu do wcześniejszego pytania:
S to masa wejsciowa (ta z zasilania)
G to sygnał z Arduino. Między nóżki S i G należy dać opornik 1k.
D to masa wyjściowa. Ją dajemy do wejścia (-) na pasku
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Fanatyk
- Posty: 1060
- Rejestracja: wt lut 25, 2014 8:23 pm
- Lokalizacja: wola/śródmieście
- Na imię mam: Jarek
- Płeć:
Belka Led + Arduino
czary mary dzikie wężeLech-u pisze: Ale nic nie rozumiem.
a tak serio - super temat Wojtekxxx9!
Sam, jak będzie czas i pieniądz, będę chciał się przestawić z pasków i TC420 na CREE i coś sterowalnego przez WiFi/BT plus inne bajery. Taki temat jak powyższy będzie w tym BARDZO pomocny. Nawet jeśli w tej chwili nie rozumiem połowy ale po to będzie właśnie potrzebny czas
Belka Led + Arduino
Właściwie nie różni się schemat niczym dla sterowania diodami Power LED. Zamiast IRF520 trzeba by użyć DW8501 lub DW8502.
Jakbys.chcial robić i miał pytania to smialo
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jakbys.chcial robić i miał pytania to smialo
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Maniak
- Posty: 715
- Rejestracja: czw sie 11, 2016 12:13 am
- Lokalizacja: Marki
- Na imię mam: Aneta
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Wojtekxxx9 zrobił takie mega oświetlenie dla mojej siostrzenicy. Pytałam się jak to jest zrobione, co i jak......potwierdzam czary mary . Myślałam że jako nietechniczna kobita jestem ciemna jak tabaka w rogu, ale całe szczęście widzę że koledzy też .
Jednak w temat warto się zagłębić, bo oświetlenie działa i funkcjonuje super a do tego fajny bajer.
Jednak w temat warto się zagłębić, bo oświetlenie działa i funkcjonuje super a do tego fajny bajer.
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Chyba przejęzyczenie się wdało ale ja nie o tym.
Dziś dopiero znalazłem troszkę czasu na przeanalizowanie jakże fajnego poradnika. Sam od paru tygodni zbieram info o tym jak zrobić lampkę w oparciu o Arduino.
Pisałeś
To czyli ten czwarty tranzystor steruje wiatrakiem? Gdzie go umieściłeś? na zdjęciach nigdzie go nie namierzyłemWojtekxxx9 pisze: , że lampa będzie symulowała zmierzch i świt korzystając z dwóch kanałów (trzeci w rezerwie wyprowadzony)
No i fajnie by było jak byś pokazał jak w Twoim przypadku wygląda kod źródłowy programu.
Belka Led + Arduino
Tranzystor jest na płytce (ten 4 z boku) a wyprowadziłem tylko kabelki bo nie chciałem 2 takich samych gniazd i tak zostało. Właściwie, od tranzystora idzie tylko masa a 12v jest bezpośrednio z wtyczki pobierane.
Link do kodu oryginalnego w pierwszym poście.
Ze swojej strony (właściwie z innej wersji sterownika Maga) dodalem tylko sterowanie wentylatorami i grzałka (nie robiłem na chwilę obecną wyprowadzenia, pewnie znajdzie się w wersji z płytką miedzianą i przekaźnikiem ssr) , wyświetlanie stałe 2 kanałów i temperatury z ikonkam grzania, chłodzenia i stopni ( wiecej nie używam więcej a brakło miejsca na kod), płynne rozjaśnianie po wyłączenie zasilania.
Jak będę przy kompie wrzucę jeśli się da. Jak nie to priv.
Właściwie już przyszły płytki ARM więc jak dojdzie do nich programator i konwerter poziomów to trzeba będzie pomyśleć nad sterowaniem pH i automatycznym uzupełnianiem wody
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Link do kodu oryginalnego w pierwszym poście.
Ze swojej strony (właściwie z innej wersji sterownika Maga) dodalem tylko sterowanie wentylatorami i grzałka (nie robiłem na chwilę obecną wyprowadzenia, pewnie znajdzie się w wersji z płytką miedzianą i przekaźnikiem ssr) , wyświetlanie stałe 2 kanałów i temperatury z ikonkam grzania, chłodzenia i stopni ( wiecej nie używam więcej a brakło miejsca na kod), płynne rozjaśnianie po wyłączenie zasilania.
Jak będę przy kompie wrzucę jeśli się da. Jak nie to priv.
Właściwie już przyszły płytki ARM więc jak dojdzie do nich programator i konwerter poziomów to trzeba będzie pomyśleć nad sterowaniem pH i automatycznym uzupełnianiem wody
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Chodziło mi o wiatrak. Tranzystor widzęrupert pisze: steruje wiatrakiem? Gdzie go umieściłeś?
I czy w I2C można wpiąć jednocześnie i LCD i RTC tzn szeregowo i będzie to działać??
Belka Led + Arduino
Bo go nie podłączyłem.
Wiatrak nie chłodzi belki tylko wodę w baniaku.
Ale ze wylądował w nim bojownik to taka funkcja która jest a której nie używam
I2C działa tak jak napisałeś. Łączy się w szereg chyba do 32 urządzeń i działa.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wiatrak nie chłodzi belki tylko wodę w baniaku.
Ale ze wylądował w nim bojownik to taka funkcja która jest a której nie używam
I2C działa tak jak napisałeś. Łączy się w szereg chyba do 32 urządzeń i działa.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
To jeszcze jedno pytanko czy jest sens kupować oryginały Arduino? Czy klony wystarczą w zupełności?
Belka Led + Arduino
Ja jeszcze oryginału na oczy nie widziałem
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Link do kodu
Na chwilę obecną mam wersję z wyprowadzonymi sterownikami PWM, a tworzę taką,gdzie będą tranzystory już na płytce, choć przy dużych mocach to nie takie dobre i pewnie trzdb będzie radiatory stosować.
Dodatkowo dorwałem schematy przekaźników półprzewodnikowych SSR i będę chciał go zastosować do sterowania grzałką. A drugi przekaźnik do sterowania wiatrakami.
Jeszcze pewnie powstanie wersja gdzie zamiast PWMów będą podłączone przekaźniki do pompek perystaltycznych
Plik zamieszczam w formacie pdf, żeby kto chce mógł go odrazu wydrukować
https://www.sendspace.com/file/0hhbb6
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
https://www.sendspace.com/file/845yruDodano po przerwie do tego postu:
Link do kodu
Żeby nie było że nic się nie dzieje, pracuje w wolnym czasie nad płytkami PCB do tej lampy. Czy to tylko już lampa?Dodano po przerwie do tego postu:
Na chwilę obecną mam wersję z wyprowadzonymi sterownikami PWM, a tworzę taką,gdzie będą tranzystory już na płytce, choć przy dużych mocach to nie takie dobre i pewnie trzdb będzie radiatory stosować.
Dodatkowo dorwałem schematy przekaźników półprzewodnikowych SSR i będę chciał go zastosować do sterowania grzałką. A drugi przekaźnik do sterowania wiatrakami.
Jeszcze pewnie powstanie wersja gdzie zamiast PWMów będą podłączone przekaźniki do pompek perystaltycznych
Plik zamieszczam w formacie pdf, żeby kto chce mógł go odrazu wydrukować
https://www.sendspace.com/file/0hhbb6
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Czy w tej belce masz to samo zasilanie zarówno do ledów jak i Arduino? Na płytce widzę przetwornice i to idzie na Arduino a na ledy bezpośrednio poprzez IRF z tego samego zasilacza???
Pytam bo znalazłem u siebie zasilacz po starym laptopie ale na 19V 3,42A więc 65W. Arduino mógłbym zasilić ta sama przetwornicą co Ty ale pytanie czym zmniejszyć prąd z 19V do 12V żeby podać na ledy? Drugą taką przetwornica ustawioną na 12V? Ma to sens? Czy raczej nie pociągnie 4 takich pasków (lub 6 nie wiem jeszcze dokładnie)? Ew co innego? Drugie pytanie jakie napięcie dałeś na Arduino? 5V?
Pytam bo znalazłem u siebie zasilacz po starym laptopie ale na 19V 3,42A więc 65W. Arduino mógłbym zasilić ta sama przetwornicą co Ty ale pytanie czym zmniejszyć prąd z 19V do 12V żeby podać na ledy? Drugą taką przetwornica ustawioną na 12V? Ma to sens? Czy raczej nie pociągnie 4 takich pasków (lub 6 nie wiem jeszcze dokładnie)? Ew co innego? Drugie pytanie jakie napięcie dałeś na Arduino? 5V?
Belka Led + Arduino
Są któreś przetwornice z chłodzeniem do 3A.
Bez chłodzenia do 1A
Jak masz taki zasilacz, to zawsze możesz dać stabilizator 12V a za nim 5V i zasilisz wszystko z niego.
U mnie teraz jest przetwornica ale docelowo bedzie stabilizator 78t05. On wejściowe napięcie ma do 35v
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Bez chłodzenia do 1A
Jak masz taki zasilacz, to zawsze możesz dać stabilizator 12V a za nim 5V i zasilisz wszystko z niego.
U mnie teraz jest przetwornica ale docelowo bedzie stabilizator 78t05. On wejściowe napięcie ma do 35v
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Mówisz o LM7805? Też o nim myślałem do zasilenia płytki. Znalazłem też w tej samej obudowie stabilizator 12V 3A 78T12 ale nie wiem co będzie lepsze pod ledy A czy może mierzyłeś ile taki jeden pasek 50cm pobiera prądu??
-
- Arcymistrz
- Posty: 4346
- Rejestracja: ndz cze 07, 2009 6:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa -Bielany
- Na imię mam: Ilona
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Jak dobrze, że nie tylko dla mnie to czarna magia.
Belka Led + Arduino
Nie, mówię o 78t05
Lepszy stabilizator niż lm7805
A wiesz, że nie mierzylem. Miernik z natężeniem mi się zepsuł i nie mam jak.
Ale pewnie będzie zależało który pasek.
Teoretycznie te stabilizatory mają do 3A, ale to z chłodzeniem. Równie dobrze można dać 3 rownolegle
Ilona, a interesuje Cię takie cuś?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Lepszy stabilizator niż lm7805
A wiesz, że nie mierzylem. Miernik z natężeniem mi się zepsuł i nie mam jak.
Ale pewnie będzie zależało który pasek.
Teoretycznie te stabilizatory mają do 3A, ale to z chłodzeniem. Równie dobrze można dać 3 rownolegle
Ilona, a interesuje Cię takie cuś?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony śr sie 23, 2017 4:05 pm przez Wojtekxxx9, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Arcymistrz
- Posty: 4346
- Rejestracja: ndz cze 07, 2009 6:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa -Bielany
- Na imię mam: Ilona
- Płeć:
Belka Led + Arduino
To chyba będzie tańsza opcja niż firmowe belki? Większość zbiorników mam na jakichś zabytkach, więc rozważam różne opcje.
-
- Uzależniony
- Posty: 630
- Rejestracja: sob sty 17, 2015 11:47 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Na imię mam: Hubert
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Zdecydowanie. Swoją zamierzam zrobić do 100zl.saintpaulia pisze:To chyba będzie tańsza opcja niż firmowe belki?
Ostatnio zmieniony śr sie 23, 2017 5:01 pm przez rupert, łącznie zmieniany 2 razy.
Belka Led + Arduino
Jeżeli rozważasz budowę, to rozważ zakupy na alliexpres.
Różnice są ogromne a jakość ta sama.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Różnice są ogromne a jakość ta sama.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Arcymistrz
- Posty: 4346
- Rejestracja: ndz cze 07, 2009 6:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa -Bielany
- Na imię mam: Ilona
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Zobaczę, czy mąż się podejmie budowy. Sama na pewno nie, bo nic z tego nie rozumiem. Dzięki za poradę.
Belka Led + Arduino
Cały czas płytkę robię żeby trochę chętnym ułatwić. Tylko już tak nakombinowałem, że następna będzie dwustronna bo ścieżek za dużo
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 367
- Rejestracja: śr mar 29, 2017 6:11 am
- Lokalizacja: Warszawa/Wola
- Na imię mam: Grzegorz
- Płeć:
Belka Led + Arduino
Podpinam się do klubu niekumatych.marcinzabki29 pisze:A już się martwiłem, że jestem jedyny.Lech-u pisze: Ale nic nie rozumiem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Belka Led + Arduino
Nie niekumatych tylko takich, którzy nie mieli potrzeby zagłębiać się w temat.
Płytka już powinna być. Zamówię laminaty dwustronne, przekaźniki SRD, kondensatory i myślę że w przyszłym tygodniu można robić prototyp.
Problemem jest, że w Pl nie widziałem przekaźników SSR do samodzielnego montażu. Ale się ogarnie
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Płytka już powinna być. Zamówię laminaty dwustronne, przekaźniki SRD, kondensatory i myślę że w przyszłym tygodniu można robić prototyp.
Problemem jest, że w Pl nie widziałem przekaźników SSR do samodzielnego montażu. Ale się ogarnie
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 451
- Rejestracja: pt lut 06, 2015 9:12 pm
- Lokalizacja: Mokotów
- Na imię mam: Tomek
- Płeć:
Belka Led + Arduino
A już się martwiłem, że jestem jedyny.
No to jestem następny nie za mocno kumaty, ale temat ciekawy i też będę go śledziłPodpinam się do klubu niekumatych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk